2016. október 30., vasárnap

Kik vagyunk mi, SAS-ok?

 Ki vagyunk mi SAS-ok?  A nyitóoldal folytatása

Előzmények:
Történetünk messzire nyúlik vissza.  
Az AQUILA alapító tagságának többsége 4. általános iskolás volt, amikor katolikus hittanon találkoztunk egymással Budafokon és Nagytétényben. Akkor – a mai napig így van – aki összetartottam őket, Isten segítségével (Varga Péterné/Pável Márta) plébániai hitta
nár voltam (és 8 évig a két plébánia hittanosait tanítottam).
Akkor még nem tudtuk, hogy a találkozásunk meghatározó, és együttes sorsunk hosszúra nyúlik. Úgy látszik, ahogyan Isten segítségével tanítottam, az megragadta őket, és kialakult egy kemény, katolikus misztikus lelkiség, aminek egyik eredménye lett a 14 évig csak önkéntesként működtetett 32 fős egyesület, és most a 29 fővel alapított AQUILA Párt (AQP).
Vannak olyanok is, akik közben – több-kevesebb sikerrel – csatlakoztak hozzánk, meg olyanok is, akik elmentek. (Bekerülni nehezebb, elmenni könnyebb, nehéz út a mi utunk.) Együtt nőttünk hitben, emberségben, s nagy összetartozó szeretetben. Átlag életkor 35 év. 2012-ben is 29-en vagyunk, plusz 11 gyerek, akiket igyekszünk ugyanilyen lelkületű emberekké nevelni.

28 év együttlét:
Vallásunk: Mi történt velünk ez alatt a 28 év alatt? Nehéz pontos dátumot írni, mi mikor kezdtük el a lelki mélységet, mert ez egy folyamatos épülés volt. AQUILA valójában egy világiakból álló, Istennek szigorú fogadalmat tevő tagokból álló „világi harmad rend”. A világiakból álló „harmad rendünk” törekszik a szigorúbb, hazugságmentes, megszentelt életre.
AQUILA vigyázó szentje: Avilai Szent TERÉZ: akinek, és nekünk is „Isten egyedül elég!”
Szervezetileg/hitbelileg, vallásgyakorlatilag a katolikus egyházból nőttünk ki, és ma is a Katolikus Egyházhoz tartozunk, és soha nem is fogunk elmenni, mert az Egyház mi is vagyunk! Ezt annak ellenére kijelenthetjük, hogy az AQUILA Párt politikailag semmi módón sem kapcsolódik egyik egyházhoz sem! Ilyen értelemben sem egyházakhoz, sem pártokhoz, sem külföldhöz, semmi szinten sem tartozik az AQP, nekünk (a Fővárosi Törvényszéken kívül..) csak Isten a Főnökünk..

Kapcsolataink, segítőink.
Sok neves (egyházi) embernek lehetünk hálásak a jóságukért, segítségükért, párat megemlítve: A kezdeti nehézségeinkben nagyon sokat köszönthetünk †Keszthelyi Ferenc ny. püspök úrnak, aki sok jó tanácsot, és bölcs szeretettel segítséget adott nekünk. Tudományilag és emberileg sokat segített †Dr. Nyiri Tamás teológiai professzor úr. Jó szívvel emlékezünk †Rombai Ferenc Atyára, akinek igazi hite volt, s társ volt a hitünk megélésében is. A pálos Zsongor Atya, aki folyamatosan segítőnk, papi tanácsadónk, nekem gyóntatóm volt.

Civilek közül a tagság szülei, azok is, akik eljöttek közénk, meglátásukkal véleményükkel segítettek minket. Csák (Dr.Szincsák) József művész/polihisztor, aki mindig kész segíteni, és akit barátunknak nevezhetünk. Előfordultak más nevesebb emberek is, akik meglátogattak minket, pl. Laár András, †Dr. Popper Péter stb.

AQUILA Egyesület alapítása 1997-ben:
AQUILA Egyesület kiemelkedően közhasznúvá minősített engedélyét 1998. 09. 11-én kaptuk meg. Megkezdődött a vándorlásunk a bérlemények között, mert egyre több ember keresett bennünket az ingyenes oktatás miatt. (Megszűnésünkkor heti 130 ember tanult nálunk, nehéz volt ennyi átvonuló embernek bérleményt találni.) Így voltunk (Budafokon) a Kende utcában, az alagsorban, majd a Merengő utcában, Gádor Iskolától is kaptunk pár hónapra termet és a Nádasdi Iskola is adott termet ingyenes oktatásra, ahol tanulóikat korrepetálhattuk. Jelenleg már kb. 2002. óta a Zakariás József (régebbi nevén: Andra János) utcában vagyunk tartós bérléssel.

Milyen önkéntes tevékenységet végeztünk/végzünk?

Állandó programjaink voltak 2011. decemberéig; Folyamatosan végzett ingyenes oktatás (14 évig), korrepetálás, nyelvtanítás minden tantárgyból.

Pótvizsgára való felkészítés

  • Számítógépes oktatás.
  • Lelki segítség adás; személyesen és telefonon
  • Haldoklókkal való lelki foglalkozás (60 ember/nap) kórházi keretek között.
  • Heti 7 óra előadás (tanáraink folyamatos lelki továbbképzése) főként filozófiai, teológiai életviteli témákban.
  • Továbbképző tartása (9 nap) Tószegen

Változó programjaink;

  • Családi programok
  • Pályázati programok
  • Külföldi vendégekkel való kapcsolattartó programok
  • Konferencia tartása
  • Egy – egy nevesebb vendég, vagy politikai személyiség fogadása.

Közösségi programok: egyesületi disznóvágás, kolbászkészítés, építkezés stb.

 

Életünk Budapesten kívül, Tószegen az ott épített templomuknál folyik. Nagyon dolgozunk hazánk lelki, erkölcsi, minőségi felemelésén.

Ufók vagy idegenek, kik az idegenek?

 Pável Márta

Ufók vagy idegenek, kik az idegenek?

 

Az alábbi hosszabb, alaposan elemző, lásd a hivatkozást.

http://www.aquilapart.hu/tullepes/tullepes002.pdf Vargáné Pável Márta Az idegen lényekről, a földönkívüli életről című cikkemből vettem ki pár gondolatot.

… Kik is az idegen lények, a földönkívüliek – akikkel jelen írásomban foglalkozom –, mit értek alattuk? Azokat az alábbiakban meghatározott kritériumok szerint működő lényeket, akikről nincs, vagy csak indirekt tudásunk van, illetve vélhetőleg sejtjük, hogy vannak, de a földi tudományos módszerekkel eddig nem bizonyítottak, vagy nem tették nyilvánossá a bizonyítékokat. … Rögtön az elején felteszem a kérdést, lehetnek-e a világegyetemben/világegyetemekben általunk élőnek minősített, ilyen kritériumokkal rendelkező lények? Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük: igen, lehetnek, sőt magam meg merem kockáztatni az előrejelzést, hogy biztosan vannak, mégpedig nagyon sokan vannak. … amelyek igazolhatják. Ehhez azonban többnyire túl kellene lépni a 3D-s kereteken, ez pedig ma még nem eléggé tudományos. Ismét felteszem a kérdést; lehet-e a világegyetemekben általunk nem ismert kritériumok mentén működő értelem? Erre a válaszom még biztosabb igen, ők még többen vannak! … Gondolatmenetemben az élet feltételeinek axióma rendszerét másként, rugalmasabban határoznám meg: Most csak a magasabb szintű élet feltételét jelzem: bármi módon kommunikál, gondolkodik*, nem szükséges, de számunkra felfoghatatlan, teljesen másfajta „érzelme”, indulati világa is lehet – de ez nem kritérium –, akár pozitív, akár negatív is. Nem kell, hogy szénalapú konstrukció legyen, és nem kell humanoid vagy azt megközelítő formának lennie. Lehet forma nélküli, vagy nem ilyen anyagi világban lévő, hanem más dimenzióban, finomabb megnyilvánulással, lehet formátlan, akár folyhat is, és bármilyen anyagból lehet, amiben az értelem ki tudott bontakozni. Bármilyen környezetben kialakulhatnak, még esetleg a számunkra halálosnak ítélt csillagközi vákuumban is,…  

 Az idegen lényekről, … *Gondolkodik: ezt sem feltétlen földi elképzelések mentén fogadom el. Nekem a gondolkodás azt is jelenti, hogy tud magáról, a körülötte lévő világokról, akár egy-egy másik dimenzióval is kapcsolatot tud teremteni, akár „agytól-agyig”, annak ellenére, hogy bizony az is lehet, hogy agya sincs, mert nem olyan a szerkezete. Előfordulhat, hogy mindenhol – egy-egy dimenzión belül, vagy azokat átfogóan… – egyidejűleg van jelen, de ez talán már a legfejlettebb élet jele lehet. Azt is gondolkodás, hogy logikus öszszefüggésekre képes, és messze túlléphet minden számunkra ismert kereten. Olyan axiómákkal, illetve olyan, a ma gyakorlatban lévő berozsdásodott feltételezésekkel szemben értetlenül állok, hogy csak mi vagyunk értelmes lények az Univerzumban. …  Saját rendszerem szerint pedig megszámlálhatatlanul sok lehetőség van, főleg hogy a szerves alapú életek – hipotézisem szerint – rövidebb idejűek, hamarabb végük lesz, mint a másfajta értelemnek. Fel kellene tenni azt a kérdést is: miért van az anyagi világ? Véletlen? Teljesen ok nélküli/kaotikus, vagy nagyon is okkal? … Akkor milyen okkal? … Úgy látszik, nagyon beszűkülten, csak a földi élet lehetőségeiben gondolkodik ma a világ jelentős része, ami óriási hiba.  http://hvg.hu/vilag/20131105_Elkepesztoen_sok_lakhato_bolygo_lehet_a_T „Több milliárd lakható bolygó lehet galaxisunkban, a Tejútrendszerben, annál is több, mint ahány ember él a Földön – állapították meg amerikai csillagászok az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA által felbocsátott Kepler űrteleszkóp adatainak elemzése nyomán…. A csillagászok arra a megállapításra jutottak, hogy a Naphoz hasonló csillagok hozzávetőleg egyötöde körül keringhet a Földhöz hasonló méretű, sziklás, folyékony vizű bolygó, amely potenciálisan élet, akár intelligens élet hordozója lehet.

… Azt el sem tudják képzelni, hogy semmiben sem hasonló, másfajta, de mégis értelmes életmegnyilvánulásokat keressenek! Valószínűleg nem is találnának, míg erre nincsenek meg a kifinomult módszerek. Ha az ember kicsit is nyitottabb, szubtilisebb agyú és gondolkodású lenne, teljesen más megközelítésű életekkel is kapcsolatba léphetne.

…Úgy vagyunk ezzel az egésszel, mint ahogy a Szókratésznek tulajdonított mondat írja: „Egyvalamit tudok biztosan, azt hogy nem tudok semmit.” Minél inkább belemélyedünk ebbe a témába /is/, ugyanezt mondhatjuk el: http://hvg.hu/tudomany/20110610_naprendszer_magneses_buborek „Óriási mágneses „buborékok" lehetnek a Naprendszer peremén – állítják a Voyager-űrszondák mérési adatai alapján amerikai kutatók, akik tanulmányukat az Astrophysical Journal legújabb számában tették közzé.” Azt nem tudjuk, miért vannak a „buborékok”, milyen hatása van, sőt azt sem tudtuk eddig, hogy vannak. Sajnos nem ez az egyetlen, sőt nagyon-nagyon az elején tartunk az egésznek. …

Sok alázatra, bölcsességre és nyitottságra lenne szükség ahhoz, hogy gyorsabban haladjunk a felismerésekben. Ismét felteszem a kérdésemet; lehetnek-e idegen lények? A fentiek alapján ez a kérdés látható, nem kérdés, hanem ez akár tényközlés is lehetne. Vannak másfajta értelmes lények, ebben szinte biztosak lehetünk annak ellenére, hogy a jelenlegi mérési, detektálási módszerekkel nem lehet bizonyítani. Megállapíthatom, hogy a keresési módszerekkel is baj van, tágítani kellene a horizontot, és olyan világok, értelemjelzéseinek vételére is alkalmasnak/késznek kellene lenni, amelyek messze túl vannak a mi sűrű anyagi világunkon. … Nem lehetséges így bizonyítani olyan világokban élet-, vagy ahhoz hasonló megnyilvánulásokat, amelyek teljesen más alapokon léteznek.  Talán nekünk, az emberiségnek, vagy akár egy részének finomodnia kellene ahhoz, hogy felismerjük a valóság minimális szeletkéjét, ami talán túl közel is van hozzánk…!  

… Az idegen lényekről, a földönkívüli életről Egyértelmű, mindig csak annyi és olyan választ kapunk, amire rá tudunk kérdezni, és úgy, ahogyan meg bírjuk kérdezni. …   Nagyon kicsik, nagyon tudatlanok vagyunk, viszont gőgösek a semmire.  A baj az, hogy mi nem vagyunk azon a szinten kollektívan, hogy a valóságot akár csak megközelítőleg is felismerhessük. … Viszont, ha ettől eltérő módon próbál valaki „keresni”, ebben az esetben – ha talál is… – az nem számít autentikus bizonyítási eljárásnak/„eszköznek”. Ez ugyanis nagyon kívül esik a mai tudományos gondolkodás szintjén, ebben a gondolkodásban ez furcsa tényekhez, felismeréshez vezetne, ilyenek például a transzcendens/spirituális tapasztalatok, amelyek ide, a földre, „értelmes” emberi lényeknek csak indirekt módon hozhatóak be. Van az elmének más fajta működése is – ami még nem teljesen ismert, letagadott, félelmet keltő, vagy az ezotéria hatáskörébe utalt – ezzel a tudományos világ magának mintegy felmentést ad, hogy ne foglalkozzon vele. … S a mai kultúra még inkább csak ezt a tudatlanságot erősíti, mintha direkt butítanák az emberiséget.  Hiába keresnénk a sivatagban jegesmedvét, nem lesz, vagy nagyítóval vírusokat is felesleges kutatnunk stb… Az emberiség különféle módokon, de szinte állandóan a földönkívüli élet keresésével foglalkozik. Ennek számtalan jele van. Több ezer éves falfestményeken, szobrokon, és számtalan módón látjuk nyomait annak, hogy vélt vagy valós dolgokat ábrázolnak. Mindegy, lehet vélt vagy valós, de benne van a tudatunkban. Mi- ért? A tudat alatt mi működhet? Kérdés: miért van bennünk ez nagy találkozási vágy, ami egyben félelem is, hogy nem lenne-e kárunkra. Olyan eseményről, amely hiteles, kevesebbet tudunk, a ködösítésből viszont annál több van. Több kérdés is felvetődik; semmiféle kapcsolat nem volt eddig, vagy nem úgy, hogy elmondhassák, vagy nem ebben a dimenzióban, vagy számunkra észrevétlen, és talán nem is tudunk róla. Vagy ha valakik tudnak róla, hallgatnak, aminek az okai szerteágazóak lehetnek, de a félelem, nehogy belekeveredjen egy ilyen esemény a bulvár szintű közlésekbe, biztosan jelen van. Az emberek mennyire lennének felkészültek egy olyan eseményre, amiből világosan kiderülne, nem egyedülálló az „értelmességünk”, sőt messze túlhaladhatják azt, amit valaha elképzelni is tudtunk. Mi van akkor, ha más dimenzió(k) él(nek) felettünk, velünk szerves egységben? Mi van, ha zavarjuk őket a kibocsátott gonoszságainkkal, lelki, fizikai sötét energiáinkkal? Nagyon sok kérdést fel lehetne tenni, s talán szembe kellene nézni ilyen dolgokkal is. … Ha eddig nem gyilkoltak meg (ti. UFO-k), nagy valószínűséggel ezentúl sem fognak, hacsak túlságosan nem szalad el velünk a ló, vagy nem válunk elviselhetetlenné (amihez közel járunk…)

… Mi lenne az emberiség tudatával, ha biztos tudomással bírna arról a milliárd fajta lényről, akikkel szervesen együtt van, mert tudjuk, a makro- és mikrokozmosz egymást hatja át. Mára sejtünk valamit a holografikus világegyetem elméletéről is, de nincs még részleteiben bizonyítva. Valószínűleg elszigetelten semmi sem történhet, ezt ma nem vesszük figyelembe, és csak küldi magáról az emberiség az öldöklés, a háborúzás, a kegyetlenkedés jeleit. Ki akarna ilyen barbár megnyilvánulású népességgel kapcsolatba lépni, de főleg minek? …  

Eddig szól a cikk a hitetleneknek, ill. Isten felé elutasítóknak, zártaknak. Hitéleti szempontok: Van egy másik oldal is,… Ha teológiai, hit- életi szempontból nézem a dolgokat, egy másik kép is kirajzolódhat. Itt már az, hogy miért van az ember és a világegyetem, az nem kérdés. … Részemről az, hogy Isten van, tény, bár sokak szemében ez nem tudományos! Olyan tény, amelyből azokkal a módszerekkel, amelyeket Isten kihozhat belőlünk (ha az ember engedi), Isten bizonyítani tudja magát. … Az is tény az én rendszeremben és világomban, hogy Jézus Krisztus istenember, és a megmentésünkért jött a Földre. Innentől csak pár száz kérdés maradna, s az egyik az: miért éppen az ember miatt vett fel formát? Véletlen, vagy valamiért fontos az ember? Ha, mint a cikkem fenti részében leírtam, sok-sok létforma, értelem-megnyilvánulás létezhet, akkor ez a nagyon instabil, szénalapú, bomlandó, könnyen elromló szervezet, ami még sokszor emocionális túlsúlyú is lehet, hogyan élvezhet kiemelkedő szerepet? … Ha van egy alig anyagi felépítésű szuper értelem, és a sok „eszétől” nem alázatos, nem hajlik meg az abszolútum/Isten előtt, és látja a földi lényt, aki teljes odaadással, valóban – nemcsak kötelező ájtatossági gyakorlatként – megteszi, „meghatódik-e”, van-e rá hatással? Gondolom, igen. Talán ez olyan lehetne – ha előfordulna –, mint amikor az ember látná a macskáját könnyekkel a szemében, meghatóan, őszintén imádkozni a Mindenség felé. Mi lenne velünk? Ugyanaz, elképednénk, megrendülnénk, gondolkoznánk stb. Tudom, ez elég primitív megközelítés, de lehet egy ok, amiért az emberiség talán fontos, és van joga az élet palettáján lenni, és eddig nem töröltetett el. Ilyen értelemben a jó lelkű, tiszta emberi lények „keresettek” is lehetnek…!

….Szerintem feltétlenül használna. A világ meggyőződésem/tudásom szerint Istenben van, és mindegy, melyik megnyilvánulási formát, dimenziót stb. nézem, egy sem kivétel. A létezők a Létben vannak, az más kérdés, mennyit tudnak (mennyit tagadnak), mennyit értenek meg ebből.

… (ti. UFÓK) léte   nem ellenkezik a keresztény hittel, mivel az ember „nem szabhat határokat Isten alkotói szabadságának.” … Hát van még azontúl? Azontúl már az ember nem beszél.  

 A cikk írója: Varga Péterné/ Pável Márta katolikus hittanár, az AQUILA Párt elnöke, 28 éve az AQUILA kat. közösség létrehozója és vezetője. Két könyve jelent meg (Akinek füle van a hallásra, hallja meg, valamint A misztikus teológia alapjai és egy Hazafelé címmel folyamatban van. Publikációi megtekinthetőek a www.aqp.hu valamint a http://www.sasmarta.eoldal.hu oldalon.

http://idegenek.weebly.com lapról másoltam a képeket.

ufok.jpg

Képeknél több hibát, hiányt is látok>

 

 

 

 

 

  1. az inkubátor nem így néz ki, sokkal nagyobb szebb, és szabadabb.
  2. Hüllőszerű lények valóságát nem tudom mennyire igaz…
  3. Nagy fehér lények nem ilyenek.
  4. Üvegszerű lényeket nem is jelzik.
  5. Ezek mind humanoid beállításúak, pedig sokkal több másmilyen van.

    ufok2.jpg

 

2016. október 23., vasárnap

Fényjelek Avilában

 Fényjelek Avilában

20151009_110900.jpg

  Avilai Szt. Teréz 500. születésének  ünnepére mentünk Avilába, és pontos napot már nem tudom, de ez fotó 2015 októberében  9-16  készült az avilai piacon. Sok szakértőtől kérdeztem mi ez, senki sem tudott rá válaszolni. A jelenséget jó 30 percig, legalább 7-en láttuk.


Aki tudja mi ez, kérem írja meg.  

Sajnos nem engedi elforgatni a fotót...


20151009_111339.jpg

2016. október 22., szombat

250 ezer évvel ezelőtt UFO járt a Földön?

 250 ezer évvel ezelőtt UFO járt a Földön?

Lehet, hogy nem UFO, hanem előző civilizációnk maradványa?

http://www.ma.hu/tudomany/291531/Itt_a_titokzatos_aluminiumdarab_ami_azt_bizonyitja_hogy_mar_250_ezer_evvel_ezelott_UFO_jart_a_Foldon

Cikkből: Még 1973-ban találták Romániában, Nagyenyednél, de természetesen hallgattak róla, így több mint negyven évig mély titok fedte a felfedezést. A talált tárgy 12-féle fémből áll, 90 százaléka alumínium, és 250.000 éves. Az eredményeket a svájci CEN laboratórium is megerősítette. 

Egyetértek  a hozzászólóval, idézem;

János Kun

A legtöbb történész inkább meghalna, minthogy elismerje, hogy bármilyen fejlett civilizáció volt a Földön előttünk. Így születnek mellesleg a legnevetségesebb kijelentéseik amik miatt akár a diplomájukat is visszaadhatnák, akkora baromságok, de sajnos ez a hazudozás és félremagyarázás segít nekik megtartani.... Sok történészt "átkoztak" már ki a tudományos világból, mert olyasmit említettek meg, ami nem illeszkedik a dogmába.

alum-eszkoz.png

Az az érdekes, hogy egyik variációt sem lehetne kizárni, mert sokféle jel arra mutat, hogy több civilizáció is elpusztulhatott eddig a Földön. Csak nehogy megint, ilyen szakaszba érjünk.

Magam is láttam a KAIRÓ múzeumában egy arany kb. 10 cm madár néven regisztrált pár ezer éves tárgyat, DE nekem teljesen úgy nézett ki, mint a legújabb vadászrepülők makettje lenne.

2016. október 21., péntek

Templomunk

 

p1050489.jpg AQUILA katolikus közösség építette 2 év alatt  saját erőből, saját kézzel, 2011 -ben adtuk át Istennek.

 

 

 

 

 

 

 

Éjszaki szépség

20160818_213147.jpg

2015-2016 keresztet is állítottunk

p1050494.jpg

 

AQUILA oka

 AQUILA SAS-t jelent

A mi közösségünk 3 évtizede van együtt, az AQUILA nevet viseljük.

Célunk az emberi kultúra, a tudományos élet kitágított gondolkodás felé való rehabilitációja.

Szükségesnek tarjuk a nyitott gondolkodás bevitelét a társadalomba, értem itt a más lényekkel való tudati együttélést is, hogy később meglepések ne legyenek. A tudatot ki kell tágítani, univerzális gondolkodást elérni, és nemcsak humanoid életformák keresését kell végezni, nagy csalódások lesznek, nem szabad csak így kalkulálni.

Isten nekünk a legnagyobb ALAP, az eredet, aki semmi szinten sem kerülhető ki.

Joseph Ratzinger /Krisztusra tekintve/ szavaival élve: „Senki sem állíthatja azt, hogy ő a szó igazi értelmében „tudja”, hogy Isten nem létezik. De felállíthatja azt a hipotézist, hogy nem létezik, s ebből a tételből próbálhatja megmagyarázni az univerzumot.”

Mi azt látjuk, hogy a jelenlegi tudományos élet megnyilvánulásai szinte csak földies, materiális szempontból próbálják megérteni, megélni a világot. Az így (meg)magyarázott földi világ jelenségei nagyon sok esetben – jelenleg még felmérhetetlenül, vagy be nem vallottan – téves következtetésekre vezethetnek. Pl. A világ keletkezésének módja, oka. Vagy az ember megjelenésének ideje, hogy miből és hogyan alakult ki, más bolygókon, más életek keresése, a kizárólagosan szén alapú gondolkodás is nagy hiba stb.

Az AQUILA feladatának tekinti az emberi felfogás horizontjának a felfoghatóság határáig való tágítását, amit szerintünk folyamatosan feszegetni, nyújtani, bővíteni lehet.

K. Jaspers gondolatai: Az egzisztenciális embernek mindig úton kell lennie, nem merevedhet meg dogmatikus igazságokban (...) mindig nyitva kell állnia és tanulékonynak kell maradnia, készen arra, hogy megvitassa az ellenkező álláspontot, mindig tudatában annak, hogy a vándorló embernek nincs végleges igazsága. Nyíri T.: Filozófiatörténet (1983), 14.2.2. fej., 446.o.

 

sas4.jpgSAS nekünk 3 jelentéssel bír.

  • A földi sas madár kiváló tulajdonságokkal rendelkező kivételes jelenség, így különböző népek címereit díszíti.
  • Angyali lények szimbóluma, a Bibliában sokszor az angyal és sas szinte megegyező jelenéssel bírnak.
  • Nekünk spirituális jelenlétet és segítséget jelentenek.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  sasa.jpg

  • as4.jpg

2016. október 18., kedd

Különös jelek 234 csillagtól

 ... Ennek fényében Borra egyik végzős hallgatója, Eric Trottier 2,5 millió csillagot fésült át a jel után a Sloan Digitális Égbolt Felmérés adatainak segítségével. A vizsgálat 234 csillag esetében mutatta ki a Borra által vázolt jeleket. Mindenképpen említésre méltó, hogy a 234 csillag többsége egyazon spektrális osztályba sorolható a Nappal, ami Borra szerint alátámasztja hipotézisét, miszerint a jeleknek az eredete egy-egy földönkívüli intelligencia. Összefoglalva, az elemzésből most úgy tűnik, 234 különböző civilizáció sugároz fényimpulzusokat a Föld felé szinte azonos időszakossággal (nagyjából 1,65 pikoszekundumonként)....

Kik hisznek az ufókban

 Pável Márta

Kik hisznek az ufókban.

Igaz alábbiakban megnevezettek közül, egyik személy sem tartozik azok közé, akiket bármi szinten is követni szeretnék, de ha hivatalosan is „tudják” az ufók létét, akkor mégis szóra érdemesek.

Kedvcsinálónak pár kivett rész az alábbi cikkből.

…A 2015. augusztus 8-ai keltezésű emailben Mitchell az űrfegyverkezés veszélyével kapcsolatban azt írja: "Kérem ne feledje, hogy a velünk határos univerzumból származó, nem erőszakos ETI-jeink segítenek a nullaponti energia Földre juttatásában. Ők azonban

NEM FOGNAK TOLERÁLNI SEMMILYEN KATONAI ERŐSZAKOT, SEM A FÖLDÖN, SEM A VILÁGŰRBEN.

… Ezt írja Mitchell: "Sürgős, hogy a lehető legközelebbi időpontban egyeztessünk egy találkozót, hogy megbeszéljük az (UFÓ-akták) nyilvánosságra hozatalát és a nullaponti energia kérdését…

Vannak-e a sokat emlegetett UFO akták, vagy csak szeretnénk, hogy legyenek? Ki tudja. Amit saját tapasztalatainkból tudhatunk; idegen értelmes, nem feltétlen humanoid lények vannak, kapcsolatba is lehet velük kerülni. Similis simile elv működik, mert minden duális, így lehetnek rosszabbak és jobbak is. Mindenki olyanokkal kerülhet kapcsolatba, amilyen a tudati, a lelki minősége. Kontaktusba kerüléshez pár dolog szükséges; nyitottság, tisztesség, olyan jellem, amiért érdemes velünk felvenni a kapcsolatot. Legalább is mi tapasztalataink ezek.

2016. október 16., vasárnap

UFO a Holdon?

 

ufo-hold.pnghttps://ripost.hu/cikk-kiszivargott-egy-titkos-felvetel-a-nasa-legszivesebben-eltuntetne

2016. október 10., hétfő

Az idegen lényekről, a földönkívüli életről

 Vargáné Pável Márta

Az idegen lényekről, a földönkívüli életről  

Ez a téma tudományos körökben nem számít elég komolynak, viszont annál inkább keresett, és így többnyire a bulvársajtó hatókörébe utalt. Mivel a Túllépés lap messze túl kíván lépni a szokásos kereteken, most ezt a tabunak is számító témát elemeznénk. [1]

               Kik is az idegen lények, a földönkívüliek – akikkel jelen írásomban foglalkozom –, mit értek alattuk; azokat az alábbiakban meghatározott kritériumok szerint működő lényeket, akikről nincs, vagy csak indirekt tudásunk van, vagy vélhetőleg sejtjük, hogy vannak, de a földi tudományos módszerekkel eddig nem bizonyítottak, vagy nem tették nyilvánossá a bizonyítékokat. Itt az esetleges hallgatás okairól is lehetne beszélni anélkül, hogy belemennénk holmi összeesküvés elméletekbe.

Az a szó, hogy UFÓ, vagy földönkívüli élet, ha előkerül, az önmagát tudományosnak mondó világ rögtön becsapja az ajtókat. Talán fél, hogy komolytannak vélik ezzel a sokszor valóban lejáratatott témával.

Rögtön az elején felteszem a kérdést, lehetnek-e a világegyetemben/világegyetemekben általunk élőnek minősített, ilyen kritériumokkal rendelkező lények? Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük: igen lehetnek, sőt magam meg merem kockáztatni az előrejelzést; hogy biztosan vannak, mégpedig nagyon sokan vannak. Ez az igenem, egy ilyen cikkben csak akkor lehetne elfogadható, ha bizonyítékokat tudnék felsorolni. Mégis ki merem jelenteni, mert – igaz, hogy nem a jelenlegi igazolási /bizonyítási kritériumok mentén és módszerekkel – de direkt és indirekt bizonyítékokat is fel lehetne sorolni, amelyek igazolhatják, ehhez többnyire azonban túl kellene lépni a 3D-s kereteken. Ez pedig ma még nem eléggé tudományos.

Ismét felteszem a kérdést; lehet-e a világegyetemekben általunk nem ismert kritériumok mentén működő értelem? Erre a válaszom még biztosabb igen, ők még többen vannak!

Mi is ma az „élő” fogalma a társadalmunkban? A teljesség kedvéért azt is hozzátenném, nem biztos, hogy csak az az „élő”, ami a mi fogalmaink szerint ma élőnek kikiáltott. Lehet, hogy a sok oldalról megközelített életnek nevezhető feltételekből[2] csak 3-nak felelne meg, de az sokkal fejlettebb, s különbözőbb, mint a mi fogalmaink szerinti meghatározása az „életnek”.

Gondolatmenetemben az élet feltételeinek axióma rendszerét másként, rugalmasabban határoznám meg: Most csak a magasabb szintű élet feltételét jelzem: bármi módon kommunikál, gondolkodik*, nem szükséges, de számunkra felfoghatatlan, teljesen másfajta „érzelme” is, indulati világa van/lehet – de nem kritérium – pozitív és negatív is. Nem kell, hogy szénalapú konstrukció legyen, és nem kell humanoid vagy azt megközelítő formának lennie. Lehet forma nélküli, vagy nem ilyen anyagi világban lévő, hanem más dimenzióban, finomabb megnyilvánulással, lehet formátlan, akár folyhat is, és bármilyen anyagból lehet, amiben az értelem ki tudott bontakozni. Bármilyen környezetben kialakulhatnak még esetleg a számunkra halálosnak ítélt csillagközi vákuumban is, mert nem olyan értelemben (nem csak durva anyagiként, nem csak ilyen anyagiként) vannak, vagy nem olyan „anyagiak”, amit el tudunk képzelni, vagy nem úgy „vannak”, ahogyan mi gondolnánk.

Gondolkodik: ezt sem feltétlen földi elképzelések mentén fogadom el. Nekem a gondolkodás azt is jelenti, hogy tud magáról, a körülötte lévő világokról, akár egy-egy másik dimenzióval is kapcsolatot tud teremteni, akár „agytól-agyig”, annak ellenére, hogy bizony az is lehet, hogy agya sincs, mert nem olyan a szerkezete. Előfordulhat, hogy mindenhol – egy-egy dimenzión belül, vagy azokat átfogóan… – egyidejűleg jelen van, de ez talán már a legfejlettebb élet jele lehet. Azt is gondolkodás, hogy logikus összefüggésekre képes, és messze túlléphet minden számunkra ismert kereten.

Olyan axiómákkal, a ma gyakorlatban lévő berozsdásodott feltételezésekkel szemben értetlenül állok, hogy csak mi vagyunk értelmes lények az Univerzumban. Ez olyan, mint a geocentrikus vagy a heliocentrikus világkép, ami mára nevetségessé vált, és mindegyik megdőlt. Sokkal több és megrázóbb élményben lesz része az emberiségnek a jövő évezredekben – ha addig ki nem pusztítja önmagát –, mint a Föld lapos stb. tévedések felismerése.

Nézzük meg együtt a http://hu.wikipedia.org/wiki/Tejútrendszer oldalról vett kép szerinti arányokat, láthatjuk, hogy csak ebben a rendszerben hol vagyunk (az egyik perifériás karban) és itt a képen csak a Nap fedezhető fel.           

Jelenleg úgy véljük; a galaxisunk kb. 13,7 milliárd éves, a Földünk pedig csak 4,54 milliárd éve alakult ki. Ha csak a Tejútrendszert nézem, akkor is időben minimum kb. 2,5- 3x annyi lehetőség lehetett valamiféle – akár földi szintű – élet kialakulásra /igaz elpusztítására is/ valahol, olyan hasonló helyen, mint a Földön. Saját rendszerem szerint pedig megszámlálhatatlanul sok lehetőség van, főleg hogy a szerves alapú életek – hipotézisem szerint – rövidebb idejűek, hamarabb végük lesz, mint a másfajta értelemnek.

Fel kellene tenni azt a kérdést is: miért van az anyagi világ? Véletlen? Teljesen ok nélküli/kaotikus, vagy nagyon is okkal? Akkor milyen okkal? Az oksága jelenleg az elfogadott tudományos módszerekkel nem bizonyítható, ahogyan az is a hit, a teológia körébe utalható, hogy valakiképpen, valami okból „teremtett”. De itt mégis is fel kellene tenni a kérdést, mi okból, milyen kívánalomból van akár mindaz, amit a két szemükkel látunk, és ez igazán semmi, mégis végtelennek tűnik.[3] Pocsékolna ennyire a természet, ez nem valószínű.

Úgy látszik nagyon beszűkülten, csak földi élet lehetőségeiben gondolkodik ma a világ jelentős része, ami óriási hiba.[4]

http://hvg.hu/vilag/20131105_Elkepesztoen_sok_lakhato_bolygo_lehet_a_T

Több milliárd lakható bolygó lehet galaxisunkban, a Tejútrendszerben, annál is több, mint ahány ember él a Földön – állapították meg amerikai csillagászok az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA által felbocsátott Kepler űrteleszkóp adatainak elemzése nyomán…. A csillagászok arra a megállapításra jutottak, hogy a Naphoz hasonló csillagok hozzávetőleg egyötöde körül keringhet a Földhöz hasonló méretű, sziklás, folyékony vizű bolygó, amely potenciálisan élet, akár intelligens élet hordozója lehet.   …. A szakértők ugyanakkor rámutattak, hogy a bolygók mérete és a potenciálisan az élhető – vagyis a nem túlságosan forró és nem túlságosan hideg – zónában való elhelyezkedése önmagában nem jelenti azt, hogy azok konkrét fizikai adottságai is a Földéhez lennének hasonlatosak.”

Láthatjuk a kritériumokat, amelyek szerint keresnek, szinte kizárólag a földi élethez hasonló esetek keresésére irányul a kutatás. Azt el sem tudják képzelni, hogy semmiben sem hasonló, egy másfajta, de mégis értelmes életmegnyilvánulásokat keressenek! Valószínűleg nem is találnának, míg erre nincsenek meg a kifinomult módszerek. Ha az ember kicsit is nyitott, szubtilisebb agyú és gondolkodású, teljesen más megközelítésű életekkel is kapcsolatba léphetne. Ez most sokaknak botrányos lehet, de valójában ez a realitás. 

Ugyanez a megközelítés egy másik kutatásban is, (számtalan csak ilyen értelemben kereső van… és ezt tovább nem is folytatom)http://hvg.hu/vilag/20130404_A_Tejutrendszer_dugig_van_lakhato_bolygok

A Kepler-űrteleszkóp és a MOA - együttműködésben kapott adatok interpolációjával kiszámítható a Föld-szerű, lakható bolygók száma, amelyekből százmilliárd lehet a Tejútrendszerben" – emelte ki Phil Yock.

Ebben csak az a szép, hogy még ilyen beszűkített keresési feltétek mellett is vélhetően nagyon nagy számra becsülik az élet lehetőségét.

Úgy vagyunk ezzel az egésszel, mint a vélhetőleg Szókratésznek tulajdonított mondat: „Egyvalamit tudok biztosan, azt hogy nem tudok semmit.” Minél inkább belemélyedünk ebbe a témába /is/, ugyanezt elmondhatjuk: 

http://hvg.hu/tudomany/20110610_naprendszer_magneses_buborek

Óriási mágneses „buborékok" lehetnek a Naprendszer peremén – állítják a Voyager-űrszondák mérési adatai alapján amerikai kutatók, akik tanulmányukat az Astrophysical Journal legújabb számában tették közzé.”

Azt nem tudjuk, miért vannak a „buborékok”, milyen hatása van, sőt azt sem tudtuk eddig, hogy vannak. Sajnos nem ez az egyetlen, sőt nagyon-nagyon az elején tartunk az egésznek. Sok alázatra, bölcsességre és nyitottságra lenne szükség ahhoz, hogy gyorsabban haladjuk a felismerésekben.

Ismét felteszem a kérdésemet; lehetnek-e idegen lények? A fentiek alapján ez a kérdés látható, nem kérdés, hanem ez tény közlése is lehetne. Vannak másfajta értelmes lények, ebben szinte biztosak lehetünk annak ellenére, hogy a jelenlegi mérési, detektálási módszerekkel nem lehet bizonyítani.

A keresési módszerekkel is baj van, tágítani kellene a horizontot, és olyan világok, értelemjelzései vételére is alkalmasnak/késznek kellene lenni, amelyek messze túl vannak a mi sűrű anyagi világunkon. Nem vall modern, józan gondolkodásra, ha ezekkel a durva 3D-s[5] módszerek mérésére alkalmas eszközökkel, elképzelésekkel vagy csak földi fogalmi rendszerekkel meghatározott feltételek alapján akarunk keresni. Nem lehetséges így bizonyítani olyan világokban, amelyek teljesen mások.[6] Tán nekünk, az emberiségnek, vagy akár egy részének finomodnia kellene ahhoz, hogy felismerjük a valóság minimális szeletkéjét, ami talán túl közel is van hozzánk…!

Egyértelmű, mindig csak annyi és olyan választ kapunk, amire rá tudunk kérdezni, és úgy, ahogyan meg bírjuk kérdezni. Lehet, hogy jelenleg még képtelen az emberiség olyan kérdéseket feltenni, amire valóban az igazsághoz nagyon megközelítő választ kaphatna, és ezt meg is érthetné. (Mivel/talán az emberiségnek a teljes igazság akár csak egy kis része is jelenleg emberi megértő kapacitás hiányában felfoghatatlan.)

Egy egyszerű nagyon primitív hasonlat; este hallván a békák birodalmát, vagy tücskökét  mindegy  akár kilométerekről is felelgetnek egymásnak, ők a maguk „birodalmában” jól el vannak egymással. (Megjegyzem, mi még a tetejében nem is tudjuk, miről szól a brekegés vagy ciripelés…) Vajon tudják-e, hogy mi hallgatjuk őket, hogy mi mik vagy kik vagyunk? Vajon tudják-e, hogyha véletlenül rájuk léptünk, miért haltak meg? Nem, bizonyosan nem. Gondolkozzunk, nem lehetséges, hogy mi valami hasonló módon vagyunk jelen az Univerzumban? Félek tőle, hogy igen. Nagyon kicsik, nagyon tudatlanok vagyunk, viszont gőgösek a semmire.[7]

A baj az, hogy mi nem vagyunk azon a szinten kollektívan, s még elképzeléseink sincsenek, hogy az emberiség a valóságot akár csak megközelítőleg is felismerhesse. Mint említettem, ehhez másfajta „mérési, bizonyítási eszközök” kellenének, mint a sokszor földi tudományossági szinten leírtak. Viszont, ha ettől eltérő módon próbál valaki „keresni”, ebben az esetben – ha talál is… – az nem számít autentikus bizonyítási eljárásnak/„eszköznek”. Ez ugyanis nagyon kívül esik a mai tudományos gondolkodás szintjén, ebben a gondolkodásban ez furcsa tényekhez, felismeréshez vezetne, ilyenek például a transzcendens/spirituális tapasztalatok, amelyek ide, a földre, „értelmes” emberi lényeknek csak indirekt módon hozhatóak be. Van az elmének más fajta működése is – ami még nem teljesen ismert, letagadott, félelmet keltő, vagy az ezotéria hatáskörébe utalt – ezzel a tudományos világ magának mintegy felmentést ad, hogy ne foglalkozzon vele. Valószínű, hogy keresni és találni csak ott lehet eredményesen, ahol van Valami, és csak úgy, ahogyan kell.[8] 

Döngetem az ajtókat, ki kellene nyitni, mert van egy másik, sokkal érdekesebb, szebb világ is, ahol nemcsak a beszűkült és egyre beszűkültebb jelenlegi emberi tevékenység az uralkodó. Az emberi lény nem ezért van, sokkal több, messzebb ható, mint amiben ma él. Nem szabad a gondolkodó, a jóra rebellis elméket elnyomni, hanem engedni kellene, hogy a jelenlegi posványt felforgassák, megszellőztessék, és ebbe ez a témakör is beletartozik. Igaz, akkor ez az elferdült fogyasztói társadalom fájdalmasan elvérezne.

Az emberiség különféle módokon, de szinte állandóan a földönkívüli élet keresésével foglalkozik. Ennek számtalan jele van. Több ezer éves falfestményeken, szobrokon, és számtalan módón látjuk nyomait annak, hogy vélt vagy valós dolgokat ábrázolnak. Mindegy, lehet vélt vagy valós, de benne van a tudatunkban. Miért? A tudat alatt mi működhet? Kérdés: miért van bennünk ez nagy találkozási vágy, ami egyben félelem is, hogy nem lenne-e kárunkra.

Olyan eseményről, amely hiteles, kevesebbet tudnunk, ködösítés viszont annál több van. Több kérdés is felvetődik; semmiféle kapcsolat nem volt eddig, vagy nem úgy, hogy elmondhassák, vagy nem ebben a dimenzióban, vagy számunkra észrevétlen, és talán nem is tudunk róla. Vagy ha valakik tudnak róla, hallgatnak, okai szerteágazóak lehetnek, de a félelem, nehogy belekeveredjen egy ilyen esemény a bulvár szintű közlésekbe, biztosan jelen van.

Az emberek mennyire lennének felkészültek egy olyan eseményre, amiből világosan kiderülne, nem egyedülálló az értelmességünk, sőt messze túlhaladhatják azt, amit valaha elképzelni is tudtunk. Mi van akkor, ha más dimenzió/ok él/nek felettünk, velünk szerves egységben. Mi van, ha zavarjuk őket a kibocsátott gonoszságainkkal, lelki, fizikai sötét energiáinkkal. Nagyon sok kérdést fel lehetne tenni, s talán szembe is kellene nézni ilyen dolgokkal is. Felmerülne az emberiség kollektív felelőssége is, s ma a többség azt sem érti, miről beszélek.

Senki sem gondolhatja – a fentiek értelmében sem –, hogy csak egyfajta, és egységesen csak jó értelem (amit földi szinten annak vélünk) van jelen a világegyetemekben. Ha reálisan gondolkozunk, még az is, hogy mi a jó… univerzális szinten kérdéssé válhat. Sőt az erkölcsiség, a humanitás, az egymás iránti érzékenység vagy érzéketlenség kérdése is afféle földi emberek világára kialakított norma lehet. Egységesen bizonyosan nem fognak ennek megfelelni, s valószínűleg mi sem az övéknek. Innentől bizony veszélyes is lehet egy direkt kapcsolatfelvétel. Mégis, mivel amióta csak létezünk a Földön, ezek az értelmek nagy valószínűséggel érintkezhetnek velünk – pl. ahogyan mi a hangyákkal – csak nem tudunk róluk. Ha eddig nem gyilkoltak meg, nagy valószínűséggel /hacsak túlságosan nem szalad el velünk a ló, vagy nem válunk elviselhetetlenné (amihez közel járunk…)/ ezentúl sem fognak. Nagyon nem tudunk semmit, és ha ebbe az egészbe belegondolunk, akkor sokkal több változtatni valónk van magunkon, mint bármikor is gondoltuk volna.

Nagy kérdés, hogyha köztudottá válna, vannak értelmes életek, sőt tudnak rólunk – mi viszont eddig nem… vagy csak kevesen tudják –, változna-e valami a földi ember életében, életminőségében. Mi lenne az emberiség tudatával, ha biztos tudomással bírna arról a milliárd fajta lényről, akikkel szervesen együtt van, mert tudjuk, a makro- és mikrokozmosz egymást hatja át. Mára sejtünk valamit a holografikus világegyetem elméletéről is, de nincs még részleteiben bizonyítva. Valószínűleg elszigetelten semmi sem történhet, ezt ma nem vesszük figyelembe, és csak küldi magáról az emberiség az öldöklés, a háborúzás, a kegyetlenkedés jeleit. Ki akarna ilyen barbár megnyilvánulású népességgel kapcsolatba lépni, de főleg minek?

Mégis javíthatna az emberiség átlag állapotán, ha rájönne, mibe vagyunk ágyazva, mennyire bonyolult a körülöttünk lévő világ értelemszövedéke. Talán más irányultságú, felnőttebb, felelősségteljesebb és igazi célra irányult lenne az emberiség gondolkodása, távlati céljai, létének spirituális egzisztenciája, ha több mindenről tudna, ha nem egy elszigetelt, egymással háborúzó, acsarkodó, fogyasztásra buzdító emberiségről szólnának a hírek.

Eddig szól a cikk a hitetleneknek, ill. Isten felé elutasítóknak, zártaknak.

Hitéleti szempontok:

Van egy másik oldal is, amit még kevésbé gondolunk reálisnak, ugyanakkor nem mellékes szempont, ez a hívő emberek meglátása, felfogása, hite. Ki és mi az ember, mekkora hatása lehet a mikro- és makrokozmosz összhangjában? Ha teológiai, hitéleti szempontból nézem a dolgokat, egy másik kép is kirajzolódhat. Itt már az, hogy miért van az ember, és a világegyetem, az nem kérdés. Ez persze nem áll az emberi nem nagy részére, csak potenciálisan, de kihozhatja magából a lehető legtöbbet, azt, amiről még csak nem is álmodunk, ahogyan pár szent, pár Isten felé nagyon igyekvő lény is megtette/teszi. Miről beszélek?

Részemről az, hogy Isten van, tény, bár sokak szemében ez nem tudományos! Olyan tény, amelyből azokkal a módszerekkel, amelyeket Isten kihozhat – ha az ember engedi – belőlünk, Isten bizonyítani tudja magát. Ettől nem fogok és nem is akarok eltérni, mert minden, amit e nélkül a tudás/bizonyosság nélkül állítana az ember, hamis lenne, sőt a későbbi tévedések forrása lehetne.

Az is tény az én rendszeremben és világomban, hogy Jézus Krisztus istenember, és a megmentésünkért jött a Földre. Innentől csak pár száz kérdés maradna, s az egyik az; miért éppen az ember miatt vett fel formát? Véletlen, vagy valamiért fontos az ember? Ha, mint a cikkem fenti részében leírtam, sok-sok létforma, értelem megnyilvánulás lehet, akkor ez a nagyon instabil, szénalapú, bomlandó, könnyen elromló szervezet, ami még sokszor emocionális túlsúlyú is lehet, hogyan élvezhet kiemelkedő szerepet?

Kérdés, rendelkezik-e ilyen szereppel? Ha Krisztus földi létét nézem, igen, mert lehet valami titok, amit még nem tudunk. Viszont egy hasonlattal talán érthetőbb leszek. Ha van egy alig anyagi felépítésű szuper értelem, és a sok „eszétől” nem alázatos, nem hajlik meg az abszolútum/Isten előtt, és látja a földi lényt, aki teljes odaadással, valóban – nemcsak kötelező ájtatossági gyakorlatként – megteszi, „meghatódik-e”, van-e rá hatással? Gondolom, igen. Talán ez olyan lehetne – ha előfordulna –, mint amikor az ember látná a macskáját könnyekkel a szemében meghatóan, őszintén imádkozni a Mindenség felé. Mi lenne velünk? Ugyanaz, elképednénk, megrendülnénk, gondolkoznánk stb.. Tudom, ez elég primitív megközelítés, de lehet egy ok, amiért az emberiség talán fontos, és van joga az élet palettáján lenni, és eddig nem töröltetett el. Ilyen értelemben a jó lelkű, tiszta emberi lények „keresettek” is lehetnek…!

Istenhit és más élőlények.

Sok keresztényben, de nem hívőben is felmerülhetne a kérdés, mi van akkor, ha kiderül: másutt is van értelmes élet, és mi van akkor, ha kiderül, hogy nincs Isten. Ennek a kimenetnek a materialista gondoldók előre is örülnek, de mindhiába. Kérdezem, mi van ha „kiderül”, hogy nincs levegő, de mi belélegezzük, és ettől (is) élünk. Nos, ez egy ilyen valószínűtlen hipotézis lenne.

Elmélkedni való anyag, hogy hitbelileg jó lenne-e az emberiségnek, vagy nem a földönkívüli értelem ismerete. Szerintem feltétlenül használna. A világ meggyőződésem/tudásom szerint Istenben van, és mindegy, melyik megnyilvánulási formát, dimenziót stb. nézem, egy sem kivétel. A létezők a Létben vannak, az más kérdés, mennyit tudnak/mennyit tagadnak/, mennyit értenek meg ebből.

A Katolikus Egyház bölcsességét mutatja, hogy nem zárkózik el attól, hogy lehetnek más lények is,[9] sőt azt is tudja, hogy mint egy akol és a közös erő szeretete foghat össze minket.

http://www.karpataljalap.net/2013/07/05/az-egyhaz-es-foldonkivuliek „Az argentin jezsuita atya akkor a Vatikán hivatalos lapjának, a L,Osservatore Romanónak adott interjúban akkor úgy vélekedett: annak ellenére, hogy számos csillagász minden alkalmat megragad ateizmusának nyilvános tanúságtételére, csupán mítosz annak állítása, hogy az asztronómia segíti az ateista világlátást.

– Számomra úgy tűnik, hogy éppen az, aki a Specolában dolgozik, tanúsíthatja a lehető legjobban, hogy lehet Istenben hinni és komoly tudományos munkát végezni – mondta Funes, aki szerint, ahogyan sokféle teremtmény létezik a Földön, lehetnek más, Isten teremtette intelligens lények is. Ez nem ellenkezik a keresztény hittel, mivel az ember „nem szabhat határokat Isten alkotói szabadságának.”

Nem egyházpolitikáról van itt szó, hanem arról, hogy az Egyház mindig is élen volt a kutatásokban, és nagyon sok kiművelt fővel rendelkezik, akik tudnak logikusan, de/és elvontan is gondolkozni, és az természetes, hogy elébe mennek a dolgoknak. Még akkor is, ha nincs direkt ismeretük, ha meg van, akkor még jobban az ügy mellé állnak.

Sík Sándor

A csillagok tövében

Mondd, üldögélő, aki minden este 
Kiülsz az egyre teljesebbre váló 
Holdgömb alá s elnézed mozdulatlan 
A csillagképek hűvös reszketését - 
Nem hív a szomszéd házak békessége, 
Ahol megfáradt emberek pihegnek 
Erőt aludni a holnapi gondra, 
Nem hív a kertek aljáról az ének, 
A nevető, játékos fiatalság, 
Csigaházad sem, kedves asztalod sem, 
Melyen a villany meleg fénykörében 
Könyveid meghitt bölcsessége virraszt; 
Csak ülsz, csak ülsz a csillagok tövében, 
Magadat is felejtve - üldögélő, 
Mondd meg nekem: mit látsz az éjszakában?

Csillagokat? Bolygók, napóriások, 
Izzó ködök, tejútak óceánját? 
Sugárözönök zápor-zuhogását? 
Fényesztendőknek megszámlálhatatlan 
Eónjain keresztül erre tévedt 
Törmelékeit sokszázezer éve 
Kilobbant kozmikus tragédiáknak? 
A világsíkok egymásba simúló, 
Egymásból újuló dimenzióit? 
Bújócskáit a hullámnak, a fénynek, 
Csilló tükörén a Határtalannak? 
Ezt látod?

Ezt, és többet, és nagyobbat.

Többet, nagyobbat? Szellemek suhantát? 
Csillaggolyókkal tekéző Hatalmak 
Három pár szárnyon lebegő csodáit, 
Amint a Törvény zengő vesszejével 
Vezényelik, - komolyan, mint a gyermek, - 
A Játék ütemét és énekelnek? 
Ezt látod?

Ezt, és többet, és nagyobbat.

Többet, nagyobbat? Hát van még azontúl?

Azontúl már az ember nem beszél. 
A csillagok közt csillagként lebeg 
És teljesül és hallgat, mint a Hold.

 

[1] Megjegyzem, nem vagyok csillagász (így nem is megyek bele mélyebben a csillagászati dolgokba), csak gondolkodó lényként írom soraimat.

[2] http://hu.wikipedia.org/wiki/Élet alapjánbiológiai molekuláris komponensekből állnak, úgymint szénhidrátoklipideknukleinsavak és fehérjék… Mind energiára, mind kémiai anyagra, mind információra szükségük van az élet fenntartásához. Legalább egy sejtből kell, hogy álljanak… Homeosztázissal rendelkeznek, vagyis a rájuk ható környezeti tényezők változtató hatásai ellenében megőrzik az önazonosságukat (ha azok nem haladnak meg egy kritikus értéket)… szén alapú A következő variációk jelentek meg:…  az élőlény egy önálló, önreprodukáló, vízalapúlipid-fehérje burokkal rendelkző, szén anyagcserés, nukleinsavval replikáló fehérje kiolvasó rendszer… magasan organizált rendszer, mely replikátorok populációjából áll, melyek képesek mutálódni; ezen replikátorok körül egy-egy homeosztatikus rendszer épült, aktívan segítve a szaporodást, vagy éppen megvédve a replikátorokat…képes továbbszaporítani magát és legalább egy termodinamikai körfolyamatot véghezvinni… stb.

 

[3] Jelen cikkemben ezzel nem foglalkozom, de később, más cikkben visszatérek rá.

[4] Sajnos többnyire ilyen megjelenésű cikkekre tudok hivatkozni, mert más nem nagyon ír hasonlókról, ezek is csak csepegtetett „tudások”.

[5] Három dimenzió

[6] Csak egy földi példával élve, míg nem volt mikroszkópunk, nem tudtunk a mikroorganizmusokról, de attól még belehalhattunk.

[7] S a mai kultúra még inkább csak ezt a tudatlanságot erősíti, mintha direkt butítanák az emberiséget.

[8] Hiába keresnénk a sivatagban jegesmedvét, nem lesz, vagy nagyítóval vírusokat stb.

 

[9] Nagyon rosszul tenné, ha tagadná, vagy nem próbálná szervesen beilleszteni az isteni jóság, törődés és szeretet körébe.